Nieuwe artikelen

Bedrijfsvoertuigen naar het buitenland exporteren

Stel je hebt een Nederlands bedrijf met bedrijfswagens. En er is een klant in het buitenland die interesse heeft in deze bedrijfswagens. Je zult dan de bedrijfswagens naar het buitenland moeten exporteren. Maar hoe gaat dit in zijn werking en wat voor regels zijn hier aan verbonden? In dit artikel lichten we een aantal regels toe en geven we advies over het zelf exporteren naar het buitenland of het inschakelen van hulp. 

 

Mocht je nu al weten dat het exporteren van auto’s naar het buitenland een heel gedoe is waar je liever zelf niet verantwoordelijk voor wil zijn? Dan kan je Cargo automotive services inschakelen. Zij zijn expert op het gebied van importeren, exporteren en verschepen van voertuigen en weten precies wat ze moeten doen. 

Wat dient er geregeld te worden?

Ongeacht of je de export zelf regelt of hulp inschakelt, is het wel handig dat je ongeveer weet wat er allemaal geregeld dient te worden. 

 

Export- en douanedocumenten

Een van de belangrijkste onderdelen zijn de documenten die aangeleverd moeten worden. Bij een voertuig en de export ervan komt nu eenmaal veel papierwerk kijken. Staat er iets verkeerd in een document? Dan is de kans groot dat het export proces niet door kan gaan. 

 

Kentekenplaat aanvragen

Ook is het handig om alvast een kentekenplaat aan te vragen in het land waar de auto heen geëxporteerd wordt. Naast een kentekenplaat zal er ook een verzekering aangevraagd moeten worden. 

 

Los van de bovenstaande zaken dient er nog veel meer geregeld te worden zoals een BPM-formulier en een BPM-exportteruggave. 

 

Groene kaart

Wilt de nieuwe eigenaar van de auto gelijk rijden met het voertuig dan dien je een groene kaart aan te vragen. Een groente kaart staat voor een exportverzekering. 

 

Zelf exporteren of hulp inschakelen?

Nu je ongeveer weet wat er allemaal geregeld moet worden bij het exporteren van een auto, is het tijd om te bedenken of je dit zelfstandig gaat uitvoeren. Of dat je hulp inschakelt van een expert. Wij raden eigenlijk altijd aan om hulp in te schakelen zeker als je voor het eerst een voertuig gaat exporteren. Elk land heeft namelijk zijn eigen regels met betrekking tot het exporteren van een voertuig. Het kan soms onduidelijk zijn wat de regels voor het exporteren zijn. Een expert weet al deze regels al en kan zonder moeite jouw bedrijfsvoertuigen naar het buitenland exporteren. 

 

Bovendien zal het proces ook een stuk sneller gaan qua het regelen van papierwerk. Twijfel je toch om het zelf uit te voeren? Dan kan je wel altijd terecht bij een expert om advies te vragen. Het kan namelijk nooit kwaad om advies te vragen. Je wil natuurlijk dat het exporteren goed verloopt. 

 {{external-image}}

https://www.car-go.nl/automotive/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Rijschoolericbakker.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

De directe voordelen van een scope-inspectiebedrijf bij technische inspecties

Wanneer u verantwoordelijk bent voor de veiligheid en werking van stookinstallaties, is een snelle reactie bij technische afwijkingen van groot belang. Een professioneel scope-inspectiebedrijf is niet alleen bevoegd om uw installatie volgens SCIOS-richtlijnen te inspecteren, maar ook om direct in te grijpen wanneer onregelmatigheden worden vastgesteld. Tijdens de inspectie van brandveiligheid wordt er scherp gelet op onderdelen die niet meer aan de norm voldoen of risico’s veroorzaken. Door direct herstelmaatregelen aan te bieden of corrigerende acties te adviseren, voorkomt een scope-inspectiebedrijf dat een kleine afwijking uitgroeit tot een ernstig veiligheidsprobleem. Dit verkort de doorlooptijd van inspectie naar herstel en draagt bij aan een efficiënter beheer van uw installaties. Veelvoorkomende afwijkingen bij de inspectie van brandveiligheid Tijdens de inspectie van brandveiligheid komen vaak terugkerende gebreken aan het licht, zoals vervuilde branders, lekkages in gasleidingen, defecte beveiligingscomponenten of onjuiste afstellingen van regelapparatuur. Ook verouderde besturingstechniek, corrosie aan rookgasafvoeren of een falende ontsteekunit

Gepubliceerd door Rijschoolericbakker.nl